سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به این 10 دلیل نیاز به مشاور خانواده دارید!

به این 10 دلیل نیاز به مشاور خانواده دارید !

چرا نیاز به مشاوره خانواده داریم ؟

خانواده مهمترین ارتباطی است که انسان ها با یکدیگر دارند. جوامع حول محور خانواده تشکیل شده اند و بدون ارتباط ما با یکدیگر و غریزه زیست شناختی ما برای محافظت از خانواده هایمان ، ممکن است انسان ها در راهی که پیش می گیرند تکامل نیافته و یا پیشرفت نکنند.
با این حال ، همه خانواده ها بدون مشکل ، استرس یا درگیری نیستند. نکته اصلی در داشتن و نگه داشتن یک واحد خانوادگی موفق و رو به پیشرفت این است که بتوانیم نیاز های فردی اعضای خانواده را بفهمیم و شناسایی کنیم و آنها را با سلامت واحد خانواده هم جهت کنیم . مشاوره خانوادگی نوعی درمان منحصر به فرد است که می تواند در رفع همه ی آن نیاز ها کمک کند.

اگر به فکر مشاوره خانواده هستید ، این به خودی خود نشانگری خوب و به این معناست که شما به آن نیاز دارید. همانطور که شما این تصمیم مهم را برای کسب حمایت از خارج می گیرید ، ده دلیل وجود دارد که نشان می دهد خانواده شما می تواند از مشاوره بهره مند شود. هنگامی که به دنبال یک مشاور خانواده هستید ، تمام گزینه های موجود از جمله یک روانشناس یا روانپزشک یا مشاور را در نظر بگیرید.

خانواده تلفیقی (ناتنی)

یک خانواده تلفیقی هنگامی شکل می گیرد که دو واحد خانوادگی جدا تصمیم می گیرند که یکی شوند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک نفر با دو فرزند با شخص دیگری که یک فرزند دارد ازدواج کند. یک خانواده تلفیقی همچنین می تواند زمانی باشد که شخصی که بدون فرزند است با یک والد ازدواج کند یا در همان شرایط ، این زوج فرزندان خود را دارند و خواهر و برادر های ناتنی را ایجاد می کنند.

هدایت این نوع خانواده ها دشوار است ، به خصوص هنگامی که والدین دیگری نیز از روابط قبلی وجود دارند که هنوز در زندگی فرزندان دخیل هستند. با محدودیت های ارتباطی، ممکن است نقش پدر/مادر خوانده پر از مذاکرات مداوم شود. هر نقشی که داشته باشید ، احتمالاً هدف همه اینها این است که یک واحد خانوادگی هماهنگ داشته باشید که در آن همه اعضا احساس کنند صدایشان شنیده می شود و آگاهی لازم را کسب می کنند. مشاوره خانواده توسط یک روانشناس یا روانپزشک می تواند در این امر به شما کمک کند.

 

خانواده گسسته

آیا به تازگی متوجه شده اید که خانواده شما دیگر با یکدیگر صحبت نمی کنند؟ آیا نوجوانان شما به جای اینکه در مورد روزشان به شما بگویند ، دور میز ناهار در حال استفاده از توییتر و Tik-Tok اند ؟ آیا خودتان متوجه این موضوع شده اید که شما حتی قبل از بیرون آمدن از رختخواب در صبح دنبال تلفن خود می گردید که پیام هایتان را چک کنید؟ آیا می دانید شوهرتان قبل از چک کردن صفحه اینستاگرام و تگ (tag) کردن شما ، با چه کسی برای صرف ناهار رفته است؟

هرچه ارتباط ما با تلفن و دنیای مجازی بیشتر باشد ، احتمالا ارتباط کمتری با افرادی که بیشترین اهمیت را برای ما دارند داریم. مشاوره خانوادگی می تواند به خانواده هایی که به طور موثر ارتباط برقرار نمی کنند کمک کند تا از وسایل الکترونیکی جدا شده و با یکدیگر در تماس باشند.

تنهایی

نوجوانان می توانند حال و هوای متغیری داشته باشند و جوانان کم کم تمایل به حفظ حریم خصوصی شان پیدا می کنند. بعضی اوقات ممکن است همسر شما روزی را برای خودش بخواهد تا از مادری پر مشغله اش دور شود ، یا ممکن است شوهر شما بخواهد برای یک سفر ماهیگیری آخر هفته با بچه ها باشد. صرف نظر از سن و سال ، خواستن اوقات تنهایی برای همه عادی است.

اما اگر می بینید که یکی از اعضای خانواده در حال جدا شدن از خانواده است ، ترجیح می دهد به جای اینکه هر شب برای شام بیاید ، در اتاق خود بماند و یا دیگر با دوستان یا خانواده خود معاشرت نداشته باشد ، این می تواند به یک مشکل اساسی تبدیل شود.

غالباً ، افرادی که به آرامی از موقعیت های اجتماعی خارج می شوند ممکن است دچار افسردگی یا سایر مشکلات سلامت روان شوند که باید مورد توجه قرار گیرند. بعضی مواقع یکی از اعضای خانواده ، به خصوص کودکی که کناره گیری می کند، ممکن است با قلدری یا سوء استفاده دیگران روبرو شود. صرف نظر از هر دلیلی ، مشاوره خانوادگی می تواند به شما در ارتباط مجدد کمک کند.

اینجا گفتیم که چطور میتونید با تنهایی و کم رویی کنار بیاید

ابراز احساسات بیش از حد

اگر یکی از والدین هستید ، زمانی بوده که شما یک نوجوان بودید ، بنابراین می دانید که نوجوانان باید با یک سری دستورالعمل های دیگری که هیچ گاه آنها را درک نمی کنید ظاهر شوند. سال های نوجوانی مملو از احساسات ، اضطراب و سؤال است. اگر نوجوان شما دچار دلهره های مکرر می شود و بیش از حد احساساتی می شود ، این ممکن است نشانه ای از یک مسئله اساسی باشد.

کودکانی که اکثر اوقات رفتار های هیجانی از خود نشان می دهند دلیلی برای رفتار خود ندارند. اکثر مردم در تنظیم عواطف خود تا زمانی که مغز هایشان به طور کامل در حدود 22-25 سالگی شکل نگیرد ، دچار مشکل می شوند و برخی دیگر هرگز به آن توجه نمی کنند. مشاوره خانواده می تواند به شناسایی مشکلات اساسی در خانواده شما که باعث عذاب عاطفی برای فرزندان و خانواده شما شده کمک کند.

اعتیاد

اعتیاد می تواند هر کسی را در خانواده از همسرتان گرفته تا نوجوان یا اعضای دیگر خانواده را تحت تأثیر قرار دهد. حتی اگر معتاد در خانواده نزدیک شما نباشد ممکن است عواقب اعمال آنها به شدت احساس شود. سوء مصرف الکل و مواد مخدر را به سختی می توان حل و فصل کرد ، به ویژه هنگامی که یا یک سابقه قوی وجود دارد یا مصرف مواد مخدر و الکل در خانواده بی سابقه است.

اینجا همه آنچه که در مورد اعتیاد میخواهید بدانید، گفته ایم

راز نگه دار

داشتن اسرار یا چیز های خاصی که فقط برای خودتان نگه دارید طبیعی و قابل احترام است. اگرچه یک فرد صریح و بی پرده بودن در خانواده می تواند نشانه اقتدار و اهمیت باشد و ارتباط داشتن در رابطه زناشویی بسیار مهم است ، اما داشتن چند مساله که فقط خودتان از آن اطلاع دارید نباید به کسی آسیب برساند. با این حال ، اگر متوجه شدید که مرتباً چیز هایی را از همسرتان مخفی نگه می دارید یا چیز هایی هست که عمداً آنها را جوری تنظیم کرده اید که همسرتان به آن پی نبرد ، این رفتار فریبنده و پنهانی است و می تواند به رابطه زناشویی لطمه وارد کند.

مشاوره خانواده می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا علت اصلی فاصله ایجاد شده بین شما و اینکه چرا اسراری نگهداری می شود را کشف کنید. یک مشاور خانواده همچنین می تواند کمک کند تا شکاف ارتباطی را که با شریک زندگی خود تجربه می کنید ، پیوند دهد.

بی میلی جنسی

طبق یک مطالعه محبوب میان مردم ، زوجین برای حفظ صمیمیت و نزدیکی باید حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی برقرار کنند. ثابت شده است که انتظار بیشتر از یک هفته برای ایجاد صمیمیت با شریک زندگی شما منجر به ایجاد فاصله و عدم صداقت شده و مانع برقراری ارتباط می شود. دلایل زیادی وجود دارد که زوجین دچار بی میلی جنسی می شوند. بعضی اوقات دارو ها یا عدم تعادل هورمون ها باعث کاهش میل جنسی می شوند. بعضی اوقات هم می تواند ناشی از مساله ای در درون رابطه باشد.

عدم صمیمیت در یک رابطه می تواند نشانه ای از درگیری های ارتباطی ، افسردگی ، قطع ارتباط یا صرفاً عدم صرف وقت کافی برای یکدیگر باشد. اغلب ، هنگامی که زوجین با ایجاد رابطه صمیمی مشکل دارند ، در سایر زمینه های رابطه خود نیز مشکل دارند و همین امر می تواند منجر به مشاجره و نزاع شود. مشاوره خانواده می تواند کلید ارتباط مجدد جسمی و عاطفی با همسرتان باشد.

صمیمیت به عنوان مجازات

هنگامی که زن یا شوهر شما ظرف های غذا را نمی شوید در حالی که قبلا گفته انجام می دهد، یا به شریک زندگی قبلی خود را در فیس بوک پیام می دهد تا ببیند اوضاع و احوالشان چگونه است ، آیا از صمیمیت خود به عنوان مجازات اعمال او کم می کنید؟ شما هرگز نباید فکر کنید که باید شریک زندگی خود را مجازات کنید. در یک رابطه ، دو نفر باید برای دستیابی به یک راه حل که برای هردو نفر مفید است، در جهت حل مسئله خود تلاش کنند ، نه اینکه یکدیگر را مجازات کنند.

قطع صمیمیت ساده ترین راه برای اداره کردن همسر خود است و بعضی اوقات ممکن است حتی متوجه نشویم که در حال انجام آن هستیم. این رفتار می تواند باعث عدم تعادل شدیدی در یک رابطه شود و منجر به نارضایتی و عصبانیت شود. مشاوره خانواده می تواند به شما کمک کند راه های بهتری برای برقراری ارتباط در جهت نیاز های خود با همسرتان پیدا کنید.

فاصله گرفتن تدریجی

افراد به طور طبیعی با بزرگتر شدن ، رشد و تغییر می کنند. در یک رابطه ، گاهی اوقات ما باید با نحوه تغییر و رشد اعضای خانواده خود سازگار شویم. هنگامی که بچه ها نوجوان هستند ، والدین بالغ این فرصت را دارند که وقتی فرزندانشان خارج از خانه هستند در مورد نحوه زندگی خود فکر کنند و در بعضی مواقع اعضای خانواده می توانند ایده های بسیار متفاوتی از آنچه به نظر می رسد داشته باشند.

ممکن است شما فرزندی در خانه داشته باشید که می خواهد در خانه بماند چرا که آنها دوره کالج خود را در منزل می گذرانند و نمی خواهند به بیرون بروند. شما ممکن است بخواهید به کوهستان بروید در حالی که همسرتان مایل به ماجراجویی در سراسر جهان است.
یک مشاور خانواده می تواند به خانواده شما کمک کند تا بدون درگیری و دعوا ، آینده خود را هدایت کند . مشاوره زمینه ای برای ارتباط آزادانه با یک واسطه بی طرف را فراهم می کند.

نگه داشتن کینه ها

وقتی یکی از اعضای یک خانواده کینه ای به دل می گیرد ، همه اعضای خانواده آن را حس می کنند و از آن تاثیر می گیرند . اگر دائماً این موضوع را که همسرتان در یک آخر هفته درحالی که مست بوده در یک شرط بندی اسب 1000 دلار از دست داده به رویش می آورید ، یا دائما غر می زنید که همسرتان بعد از اینکه به او گفتید با ماشین مورد علاقه تان رانندگی نکند ، ماشین را خراب کرده ، یا از دخترتان انتقاد می کنید زیرا او چندین هفته با دختر دیگرتان صحبت نکرده است ، ممکن است شما به مشاوره خانواده احتیاج داشته باشید.

نگه داشتن کینه برای خانواده سم است زیرا موجب نارضایتی ، عصبانیت و تحقیر می شود. این احساسات اغلب به جنگ و تلخی های غیر ضروری منجر می شود. بعضی اوقات حتی به خاطر نمی آوریم که چرا از دست یک نفر عصبانی هستیم زیرا مدت ها قبل کینه ای از او به دل گرفته ایم : فقط می دانیم که عصبانی هستیم. هنگامی که دیوار های اعتماد و ارتباطات در حال خراب شدن هستند ، مشاوره خانواده برای خانواده شما در دسترس است. در زیر چندین بررسی از مشاوران ReGain، از افرادی که مشکلات مختلف خانوادگی را تجربه می کنند ، برایتان ارائه شده است.

نتیجه گیری

دلایل زیادی وجود دارد که خانواده ها از مشاوره با روانشناس یا روانپزشک بهره مند می شوند. همه شاخصه های خانواده هایی که نیاز به درمان دارند در اینجا ذکر نشده اند ، اما این لیست محل خوبی برای شروع است. اگر یک خانواده شلوغ هستید ، درمان آنلاین ممکن است برای شما مناسب باشد. می توانید یک زمان مناسب برای همه پیدا کنید ، حتی اگر خارج از ساعات کاری یک درمانگر باشد. نگران ماندن در ترافیک یا شلوغی در اتاق انتظار نباشید. یافتن یک مشاور دارای مجوز مناسب با درمانکده ممکن است یک گام مناسب برای بازگرداندن خانواده شما در مسیر باشد.قدم اول را بردارید.

با کمک بهترین مشاورین تهران افسردگی، اضطراب و وسواس در خانواده را درمان کنید.